Fittyet hányunk a tantervekre. Azt akarjuk, hogy a foglalkozásokat a gyerekek és a tanárok is ugyanúgy élvezzék. Ég és föld a különbség a diákokra kényszerített tananyaggal és a kíváncsiságból fakadó kérdezéssel és válaszadással töltött órák hasznossága között. Az előbbi idővel értékelhetetlenné silányul.
Tanáraink megismerik a gyerekeket, tájékozódnak a tudásukról, és a diákok érdeklődéséhez igazítják a foglalkozások témáit. Így minden csoport önállóan dolgozhat a témavezető irányításával.
A táborozás végén többen (például a nyelvészek) írásban adnak számot – elsősorban saját maguknak! – az új ismeretekről. Ez sem teszt – sokkal inkább a foglalkozásvezetők és a gyerekek közös összefoglalója. Mindenkinek jár oklevél is, ami nem egy táborozót inspirált már arra, hogy a nyáron kapott lendületét később se hagyja elveszni.
- Érdeklődés
- Motiváció
- Tapasztalatszerzés
- Közösség
- Alkalmazkodás
Mindannyian táborlakók vagyunk. Valóban együtt töltünk akár 3 hetet is nyaranta. Mindig jelen vagyunk, bármilyen kérdésre bármikor válaszolunk. Az esti végtelen beszélgetések és a mókázás is legalább annyira fontosak, mint a foglalkozások, a tájékozottság és a szakértelem, ahogy az összetartás és az alkalmazkodás is. Mert minden összefügg, és minden értékes dolog hozzáad a többihez.